A pontforrások engedélyeztetése sok vállalkozás számára bonyolult és időigényes folyamatnak tűnik, pedig a sikeres működéshez és a jogszabályi megfeleléshez elengedhetetlen. Mi azért dolgozunk, hogy partnereinknek ez a feladat egyszerű, átlátható és biztonságos legyen. Ezt mutatjuk be ebben a rövid cikkben.
Miért fontos a pontforrások engedélyeztetése?
A légszennyező pontforrások engedélyezése nem csupán jogszabályi kötelezettség, hanem egyben garancia a felelős működésre is. Az engedély biztosítja, hogy a kibocsátások a határértékek alatt maradjanak, és a vállalkozás működése ne jelentsen indokolatlan terhet a környezetre. Sok cég számára azonban a folyamat bonyolultnak, időigényesnek és nehezen átláthatónak tűnhet. Mi abban segítünk, hogy az ügyintézés gördülékeny, átlátható és biztonságos legyen – így ügyfeleink nyugodtan koncentrálhatnak a mindennapi tevékenységeikre.
Első lépés: alapos helyzetfelmérés
A közös munka mindig a helyzet pontos felmérésével kezdődik. Szakembereink megvizsgálják a telephelyen található pontforrásokat, feltérképezik a légszennyező anyagok kibocsátását, és ellenőrzik, hogy ezek hogyan illeszkednek a hatályos jogszabályi követelményekhez és a kiadott engedélyhez (ha már került kiadásra). Ez a lépés azért kulcsfontosságú, mert így már az elején tisztán látjuk, milyen kötelezettségekkel és lehetőségekkel kell számolni, és nem maradnak rejtett kockázatok. Továbbá elkérjük az engedélykérelemben ismertetésre kerülő techmnológia műszaki adatokat (anyagfelhasználás, üzemidő, stb.)
Második lépés: dokumentáció és szakmai anyagok elkészítése
A felmérés után elkészítjük a szükséges meghatalmazásokat, hogy a szervezet nevében el tudjuk végezni a szükséges szakmai adataszolgáltatásokat. Majd elkészítjük a hatóság által megkövetelt dokumentumokat, többek között:
- engedélykérelmi dokumentációt,
- hatásterület meghatározást,
- LAL adatlapot.
Mi külön figyelmet fordítunk arra, hogy ezek az anyagok ne csak formálisan feleljenek meg, hanem szakmailag is megalapozottak legyenek. Így biztosítjuk, hogy a hatósági eljárás gördülékenyen haladjon, és ügyfeleinknek ne kelljen felesleges köröket futniuk.
Emellett megszervezzük és koordináljuk a pontforrások levegőtisztaság-védelmi méréseit is. Gondoskodunk arról, hogy a mérések akkreditált laborban történjenek, az eredményeket pedig beépítjük a benyújtandó engedélyezési anyagba. Így biztos lehet benne, hogy minden adat pontos, hiteles és jogszabályoknak megfelelő.
Harmadik lépés: képviselet a hatóság előtt
Amikor a dokumentáció elkészült, benyújtjuk az engedélykérelmet, és átvállaljuk a hatósággal való kapcsolattartást. Ügyfeleinknek nem kell a hivatalos nyelvezet, a bonyolult szabályok és a szigorú határidők miatt aggódniuk – mindezt mi kezeljük helyettük. A folyamat során folyamatosan tájékoztatjuk partnereinket az ügy állásáról, így mindig pontosan tudják, hol tart az engedélyezés.
Negyedik lépés: engedély és utókövetés
Az engedély megszerzésével a munka nem ér véget. Részletesen ismertetjük az engedély tartalmát, elmagyarázzuk a benne szereplő kötelezettségeket, és ha szükséges, a további mérésekben, valamint a rendszeres adatszolgáltatások előkészítésében is támogatást nyújtunk. Ez azért fontos, mert a jogszabályi megfelelés nem egyszeri feladat, hanem folyamatos odafigyelést igényel.
Számunkra a pontforrások engedélyeztetése nem csupán adminisztratív feladat. A célunk az, hogy levegyük a terhet ügyfeleink válláról, és olyan megbízható hátteret biztosítsunk, amelyre bátran támaszkodhatnak. Ha Önnek is fontos, hogy cége gördülékenyen és biztonságosan teljesítse környezetvédelmi kötelezettségeit, keressen minket bizalommal – mi gondoskodunk róla, hogy az engedélyezés többé ne okozzon fejfájást.